desiree91.reismee.nl

Akwaaba!!! (welkom)

Hello there!


Even weer een update van mijn (bijna) eerste week.

Zoveel gezien en gehoord en gedaan, echt ongelofelijk mooi en bijzonder om hier in Ghana te zijn!


De 2e dag (donderdag) ben ik weer naar het schooltje gegaan waar ik help, vandaag heb ik 3 kinderen bijles gegeven met schrijven, en heb ik veel geluisterd in de les en gekeken hoe alles hier gaat.

Na de les zijn Lara en ik naar huis gegaan en hebben we Lara naar het vliegveld gebracht.


zaterdag moest ik op tijd opstaan, want om 5 uur in de ochtend kwam de project manager mij ophalen om naar een begrafenis te gaan, dat was ongeveer 3 uur rijden.

Eenmaal daar aangekomen zijn we bij de vrouw gaan kijken die overleden was, deze vrouw was op 10 juli overleden en werd op 30 september begraven, ofja eigenlijk verbrand.

Ze heeft al die tijd in een soort koeling gelegen omdat de familie dan geld kan ophalen bij vrienden en kennissen, want daar hebben ze hier geen verzekering voor.

Dat was best gek om te horen dat een lichaam zo lang bewaard kan blijven, maar dat is hier heel normaal.

tijdens de ceremonie werd er veel gezongen en gedanst rond de kist en na de ceremonie gingen er een aantal mensen met de kist in een auto naar de plek waar de vrouw werd verbrand.

Echt heel bijzonder om zo iets een keer mee te mogen maken!


Vandaag ben ik eerst met de buurmeisjes een klein stukje wezen wandelen hier in de buurt en ben ik met Shadreck (project manager) naar het strand hier geweest, echt super mooi!

Je hebt eigenlijk helemaal niet meer een idee van dat je eigenlijk gewoon in Afrika bent.


Dus een heel mooi leuk en bijzondere week geweest!


Verder heb ik net lekker eten gekregen van de huisvrouw die elke ochtend en avond eten komt brengen EN mijn huisje schoon maakt, echt ongelofelijk lieve vrouw!!!


bijna elke dag komen ook de kinderen van de huisvrouw en de kinderen die hier tegenover wonen regelmatig even binnen om even gezellig te kletsen.


Zometeen ga ik even mijn was doen, jaja op z'n afrikaans, een emmertje regenwater met sop en een emmertje gewoon regenwater.

Zo douche je jezelf eigenlijk ook steeds en je spoelt ook de wc door met een emmertje regen water.

Is even allemaal wennen, maar ik vind het helemaal prima zo!!!


Nou ik heb jullie weer van vanalles op de hoogte gebracht, dus hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen!


Hoe is het met iedereen in Nederland?


Heel erg veel groetjes uit Ghana,


xx

Reacties

Reacties

Marlin

Klinkt goeeed

Petri

Mooi om te horen dat je het zo leuk vindt.
Goed bezig

Roel Let's Go Africa

Leuk om te lezen dat het goed met je gaat Desiree en je goed wordt opgevangen op het project.
Ga zo door!

corry

ik geniet van jouw mooie verhalen! .bedankt! fijne tijd!

danielle

Wat gaat het goed met je! Wauw Desiree ,blijf genieten dan genieten we met je mee via foto's en je verhalen. Veel groetjes uit helemaal het verre oss, Danielle

Desiree Enters

super leuk om al jullie reacties te lezen!!
de dagen vliegen gier voorbij!!!

Aad

Hoi Desiree. Wat geweldig dat je in Afrika bent. Je kunt daar vast goed werk doen en zelf ook een heleboel leren. Een heel goede tijd! Liefs Aad.

Gera

Super leuk om af en toe een tof berichtje van je te lezen!
Veel plezier en op naar nog meer mooie verhalen. Zo te lezen heb je elke dag een vol programma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!