desiree91.reismee.nl

Bye.. Bye.. mijn eerste 3 weken zitten erop!

HoiHoi,


Zo weer het een en ander meegemaakt en te vertellen, dus veel lees plezier!


mijn eerste 3 weken zijn voorbij, dus dat wil zeggen afscheid nemen op het schooltje waar ik elke dag was.

Ontzettend veel geleerd, mezelf verbaasd geweest, en boven al veel plezier heb gehad!


Vorige week zondag met sammy afgesproken en naar een weeshuis wezen kijken waar hij werkt, daarna ben ik naar zijn "huisje" ofja kamer wezen kijken en hebben we een hele tijd gekletst en skip bo gespeeld.


donderdag ben ik na school naar het weeshuis gegaan, en hebben we met een aantal meiden voor papa gezongen want die was jarig.

De meiden helemaal blij om te zien wie mijn familie is, dat vinden ze echt heel eeg intressant hier!

kort daarna moest ik dus naar de toilet, niet zo heel erg bijzonder, ik dus gevraagd of dat kon, en werden we met een paar kinderen naar buiten gestuurd.

15 minuten gelopen en het was echt super donker.

Moet je je voorstellen dat je op een weg loopt zonder licht, auto's die hun weg proberen te vinden en kuilen in de weg ontwijken, dus een beetje spannend was het wel.

Nou nu gaan we het meemaken.

Ik dus bij de wc aangekomen, liep er een man rond met een kaars om wat licht te maken en waren er allemaal hokjes waarvan de deuren open stonden en vrouwen boven een gat hingen om hun behoefte te doen.

Dus je raadt het al het stonk echt mega erg dus ik mezelf in z'n hokje opgesloten en gezorgd dat ik weer heeeeeeel erg snel weg kon komen daar!

hahahaha....


vrijdag heb ik met de project manager mij reis besproken, ja die zit er ook aan te komen!

Een paar aanpassingen gedaan, heb er echt super veel zin in!

onder het gesprek kwam er nog een buurmeisje het kantoor binnen lopen, die er echt heel zielig uit zag.

dus ik gevraagd wat er aan de hand was, had ze blijkbaar malaria (wat hier heel normaal blijkt te zijn).

Haar ouders waren niet thuis en ze had medicijnen nodig, want als de kinderen binnen 2 weken geen medicijnen krijgen gaan ze dood.

Mij werd ook verteld dat er heel veel kinderen al aan zijn overleden. Echt vreselijk!

Dus heb ik gelijk iemand geld gegeven zodat ze medicijnen konden gaan halen, kind even op schoot genomen en wat eten gegeven, en daarna was ze al weer weg.

(meestal zijn ze na het medicijnen al weer snel beter).


zaterdag nog even mijn laatste boodschappen gedaan voordat de reis begint.

Nog even met de kinderen van de gastvrouw buiten gezeten en werd ik uitgenodigd om te komen chillen met andere buurmeiden van mijn leeftijd.

Dat chillen betekent dus hier met z'n alle muziek maken, muziek luisteren en dansen.

Nou heb best wel veel moeten lachen om hun manier van dansen, het is niet te vergelijken met hoe we gewend zijn in nederland, zal ik het zo maar even zeggen..


zondag naar de kerk geweest, was wel leuk om een keer te zien, maar heb niet echt de behoefte om weer heel gelovig te gaan worden(voor de gene die het willen weten) hahahhahaha...

Daarna nog een afspraak gehad met Kelly, een nederlandse vrouw die hier in ghana woont en die ook het een en ander kon vertellen over mama.


Maandag afscheid genomen op het schooltje, snoepjes uitgedeeld, foto's gemaakt en heel veel knuffels gekregen!

Echt super leuk!


Maandag avond ben ik met Sammy naar krokobite beach gegaan waar ik nu ben.

Ik wilde hem dit geven omdat hij ontzettend veel betekent heeft met het praten over mama.

Ik heb hem de afgelopen weken heel veel kunnen vragen en foto's kunnen zien van de tijd dat hij in nederland bij mama was en dat mama hier in Ghana was.

En hij heeft me ook veel plekken laten zien waar mama is geweest, super fijn om dit met hem te kunnen delen, en te weten waar mama zo geluk is geweest! (na 3 weken ghana kan ik ook best wel zeggen dat ik begrijp waarom ze hier graag was).Dus ben Sammy heel dankbaar voor wat hij heeft gedaan!


En.. en.. en.. ben ik naar krokobite beach gekomen om mijn verjaardag te vieren, heerlijk op het strand, dus nog even een dagje strand en vanavond mijn spullen inpakken en morgen begint mijn rondreis door Ghana!!!!

(foto's komen later vandaag)


Heel lang verhaal maar jullie zijn weer even op de hoogte!


Ik ga proberen om tijdens het reizen nog wat te schrijven hier, maar dat kan ik niet beloven omdat ik niet overal internet zal hebben.


Heel veel liefs,

Van het jarig Jetje! ?

Reacties

Reacties

Yvonne

Hiep hiep hoeraaa voor Dees! Gefeliciteerd en wat mooi dat het avontuur daar je zoveel leuks en bijzonders oplevert, geniet van je rondreis!

Eva

Gefeliciteerd met je verjaardag Dees :)
Wat een leuk verhaal. Geniet van je reis!

Willeke

Een prachtig verhaal weer. Wacht op de foto's.
En natuurlijk van harte GEFELICITEERD Met je verjaardag

Peet

Gefeliciteerd dees!!
En heel veel plezier de komende weken. Geniet er van

danielle

Nog van Harte Desiree! en weer een prachtig verhaal,blijf genieten en blijf mooie fotos maken,

Groetjes danielle

Papa

Ja, mooie en spannende verhalen van Desiree. Het gaat goed met je en met je reis. Leuk dat je videobelde met alle kinderen op mijn verjaardag. Maak leuke foto's de komende weken, veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!