desiree91.reismee.nl

laatste week is begonnen...

Hello!!!

Weer een weekje reizen erop zitten. (sinds het vorige verhaal).

Bij het vorige verhaal was iets mis gegaan met het internet dus vandaar dat sommige wel vaak een bericht hebben gekregen in de mail, sorry daarvoor! haha..

afgelopen maandag waren we nog hij het project in Nkoranza, dat is het project voor mensen met een handicap zoals ik al in het vorige bericht had verteld.

Echt een hele mooie omgeving daar, met geitjes die voor je deur lopen en ezels.

Echt heel gaaf!

deze 3 dagen heb ik ook met een groep opgetrokken die uit Groningen komt, super gezellig gehad, samen spelletjes gedaan en gegeten en op dinsdag was ook hun laatste dag op het project dus hadden ze een voetbal wedstrijd gespeeld tegen de ghanezen en met veel moeite toch de overwinning voor de hollanders met 2-1!

s avonds hebben we onze spullen gepakt en zijn we onze reis begonnen naar kintampo, waar we tot vrijdag verbleven.

op woensdag ruim 3 uur in de auto gezeten te hebben kwamen we aan bij bui national park.

daar vertelde een man aan de telefoon dat het park niet open was en dat hij de sleutel had en ver weg was van het park en niet zou kunnen komen, uiteindelijk zijn we een kantoor in gelopen en hier konden ze ons verder helpen.

zij hebben toen een van de gidsen gebeld due vervolgens 15 minuten later aan kwam, bleek het dus de man te zijn die we aan de telefoon hadden gehad.

vervolgens was het excuus dat er te hoge golven waren en dat we niet met de boot mee konden voor een safari.

Dus wij met de gids (ik een stukje achter op de motor) richting het meer, je raadt het al..

Geen golven! hahahahha..

maar wel een boottochten gemaakt en een mooie wandeling.

de ghanezen verzinnen elke keer wel een ander excuus om lekker niks te kunnen doen, dat is vrij normaal hier.

Donderdag zijn we naar de aapjes geweest, echt hele schattige aapjes.

we zaten op kantoor om te betalen en gelijk kwam er al een aapje binnen gelopen om te kijken of we eten hadden.

daarna zijn we het bos in geweest en hebben aapjes uit onze handen gegeten en heb ik me even pipo langkous gevoeld met een aapje op mijn schouder.

Vervolgens zijn we nog naar de slaven grotten geweest, wat ook erg mooi was.

een ontzettend mooi uitzicht daar, wat is de natuur hier toch echt vreselijk mooi!!!!

Op vrijdag zijn we richting Tamale gegaan, en vanuit daar weer de bus en taxi naar Mole national park waar we nu zijn tot maandag.

gisteren ochtend een wandel safari gemaakt en vandaag een jeep safari, alleen zien we niet heel erg veel dieren want het is het regenseizoen geweest waardoor de dieren voldoende water hebben en niet veel hoeven te lopen om aan eten en drinken te komen.

We hebben wel al een aantal antilopen gezien en aapjes en zwijntjes.

En hier op het terrein lopen overdag ook bavianen rond, en als je niet oplet word je eten afgepakt of word je achtervolgd door ze, nou dat wil je niet hebben hier!

dus deze aapjes zijn best brutaal maar wel heel leuk om te zien!

Nou jullie zijn weer op de hoogte, en terwijl ik dit nu aan het typen ben zit ik heerlijk in het zwembad, want het is hier echt ontzettend warm dus wat verkoeling heb je hier wel nodig!

Vanmiddag ga ik nog een jeep safari maken om te kijken of er olifanten zitten, en al mag dat niet zo zijn dan is er altijd nog een hele hoop mooie natuur te zien, dus dat is alvast zeker!!!

Heel erg veel lieve groetjes,

Desiree

(ik zal ook nog even proberen wat foto's erop te zetten, dus dan heb je een beetje een idee van waar ik nu ben)