desiree91.reismee.nl

Wat een week!!!

Hellowaaaa!


Zo, er is deze week weer vanalles gebeurt dus genoeg om te vertellen!!!


Dus ik zeg, heel erg veel lees plezier :)


Afgelopen woensdag ben ik na school mee naar het weeshuis gegaan, daar wonen ongeveer 20 tot 30 kinderen die niet meer thuis kunnen wonen.

Na dat we op de markt eten hadden gekocht die de kinderen gingen maken zijn we naar het weeshuis gelopen.

Toen ik daar aankwam schrok ik wel even, deze kinderen hebben dus echt werkelijkwaar HELEMAAL NIKS!

ze hebben een keukentje met 1 tafel en 2 stoelen 2 grote bakken om de afwas te doen en een soort gasstelletje waar ze kool in doen om vuur te maken en hun eten klaar te maken.

Verder slapen ze op de grond en hebben geen bedden, geen speelgoed echt niets..

Maar wat hier erg belangrijk is ze hebben elkaar!!!!


Vrijdag dacht ik dat ik me eerlijk gezegd verslapen had, dus toen ik wakker werd en buiten keek regende het echt ongelofelijk hard, (geloof me als het hier regent, regent het echt mega hard!!!)

En als het hier regent doen de Ghanezen dus helemaal niks, ze gaan niet werken en ook niet naar school, dus ik had een dagje vrij.

Dus zoals de afrikanen hier doen heb ik ook mijn emmertje buiten gezet om wat regen water op te vangen waar ik me weer mee kan douche en de was kan doen!

En als het regent dan komen er vooral in de avond echt ongelofelijk veel ongedierte, dus je raadt het al, ik had dus een vieze grote kakkerlak in mijn badkamer zitten, dus die hebben ze voor mij weggehaald.


Zaterdag heb ik weer een volle dag gehad.

We zijn naar 2 watervallen wezen kijken en in een grote tuin met heel veel bomen, en naar de umbrella Rock wat echt heel gaaf was! (zie foto's).


Nou nu komt het meest spectaculaire deel van mij eerste 2 weken, toen we naar huis reden vertelde de taxi chauffeur dat er een benzinepomp in de fik stond en dat, dat de  enigste weg was om terug naar huis te gaan.

Nadat ze een aantal keer gestopt zijn en gevraagd hebben aan bewoners uit het dorp wat er aan de hand was werd er gezegd om niet door te rijden vanwege het vuur, het was wel een beetje paniek.

Nou onze taxi chauffeur en de project manager die moesten er maar een beetje om lachen om de mensen die zeiden dat we niet door konden rijden, en reden gewoon door.

Dus ik werd er wel echt een beetje bang van, je wil niet weten hoeveel houten huisjes hier staan en die snel in de brand kunnen vliegen!

Dus wij maar doorgereden, een lokale man in laten stappen die ons een andere weg kon wijzen naar het dorp waar wij heen moesten.

Dus wij kwamen ook echt steeds dichterbij de brand en je zag de grote vlammen van een afstand van ongeveer 500 meter afstand.

https://youtu.be/VCreC1TSssc

(deze link even kopieëren en plakken)

Al met al zijn we uiteindelijk goed thuis gekomen, en heb ik er weer een spannend avontuur op zitten!!!


Het verhaal is misschien een beetje lang geworden, maar weer genoeg om te lezen haha..


Heel erg veel groetjes!!!


xx Desiree




Reacties

Reacties

Myrthe

Leuk om je verhaal te lezen Desiree!!
Geniet ervan!!

Loes

Ha Dees,

Goed om te lezen dat je ok bent! Maakte me al een beetje zorgen toen ik 't op 't nieuws las van die explosie (https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/explosie-bij-tankstation-in-hoofdstad-ghana) ;)

Geniet nog van je tijd daar!

Groetjes,
Loes

Marlin

Fijn dat je ons op de hoogte blijft houden!!

Karen

Super spannend allemaal kijk maar goed uit he.

Yvonne

Wouw Dees wat een ervaring!!Leuk mee te lezen:-)
Heel veel plezier!

Natasja

Ha Dees!!
Wat leuk om te lezen hoe je het maakt! Super stoer dat je daar bent en zoveel ervaringen op doet! Neemt niemand je meer af ?
Geniet van alle mooie en bijzondere momenten!

danielle

Wat een diversiteit aan ervaringen doe je op zeg en wat bijzonder allemaal! Blijf mooie foto's maken en genieten! Super stoer allemaal. Groetjes daniele

Aad

Spannende verhalen. Vooral die brand zal best angstig geweest zijn. Leuk om je verhaal te lezen. Liefst Aad.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!